30 tipů pro správu PPCeček od Jirky Homoly

Tento čtvrtek proběhla čtvrtá událost ze série PPC na stojáka. Svých 30 tipů pro správu PPC reklamy prezentoval Jirka Homola.

Tipy, které mě zaujaly

Udělal jsem si poznámky k 19 tipům, které mě zaujaly. Tady je několik z nich.

Segmentace

Segmentuj, jinak se zblázníš, ale nesegmentuj moc, jinak se taky zblázníš. Segmentace je důležitá pro přehlednost a pro práci s daty. Segmentuj kampaně (display, search, cílení), reklamní sestavy (klíčové slovo = reklamní sestava), klíčová slova (shody, TOP klíčová slova, dotazy a produkty) a oblasti (rentabilita, odlišnost v regionech).

U spousty tipů byl Sklik oproti AdWords pozadu, například při segmentování oblastí. Jak docílit efektivní segmentace podle oblastí v Skliku jsem nepochopil, takže budu rád za komentář.

Čas a konverze

Líbila se mi Jirkova matice s časem, konverzemi a konverzním poměrem.

Z prezentace Jirky Homoly (slajd 14)

Levá hodnota v obdélníku je počet konverzí a pravá hodnota konverzní poměr. Reklamy se pak dají pěkně optimalizovat podle časů. Má někdo negativní zkušenost s plánováním reklam podle času konverzí a bidováním v závislosti na čase a ceně?

Využij publika naplno

Členství v publiku může trvat až 540 dní, využij toho. Nakoupil u tebe někdo minulé Vánoce? Využij toho i letos a remarketuj ho.

Udělej si publikum na 1 den od návštěvy webu, protože lidi nejčastěji nakupují druhý den první od návštěvy.

Z prezentace Jirky Homoly (slajd 23)

Vyloučení

Stejně jako segmentovat lze i vyloučit podle několika atributů. Jsou pro tebe někteří návštěvníci nerelevantní, příliš nákladní nebo má reklama vysoké zobrazení a žádný proklik? Vyluč je!

  • Vyhledávací dotazy
  • Umístění
  • Demografie
  • Zařízení
  • Čas

Experimenty

Stanov si hypotézu. Testuj jednu změnu. Testuj a nepřerušuj.

Automatizuj

Skripty, automatická pravidla a procesy.

Bonus, 3 tipy pro pre-launch landing page

Na konci akce jsem si odchytil ještě Vladimíra, abych od něho získal zpětnou vazbu na strategii pre-launch landing page pro ecommerce. S diskuze vypadlo několik bodů, díky za zpětnou vazbu.

  • Zkus reklamu v Gmailu
  • Inspiruj se u Pavla Říhy
  • Zkus affiliate, blogery a YouTubery

Díky klukům z Besteto za organizaci PPC komunitních srazů, na další PPC na stojáka se můžete těšit 18. dubna opět v Nekavárně.